It is not only by giving words different meanings, or providing full-circle definitions, that those funny scientists that exist in your country defraud and degrade you. One other technique, which I have already alluded to in a previous post, is to define a concept not so much for what it is but mostly for what it is not.
.
Let us take the concept of Ciência da Administração, a sister science of Ciência do Direito Administrativo.
Let us take the concept of Ciência da Administração, a sister science of Ciência do Direito Administrativo.
"Do ponto de vista científico, não existe ainda hoje unanimidade de opiniões sobre o que é (...) a Ciência da Administração. (...) (P)ara alguns trata-se de um ramo da sociologia, para outros de uma técnica de organização, para outros ainda de uma forma de política".
(Freitas do Amaral, op. cit., pp. 174-5)
Thus, for the time being, you have for sure a science, although you are not sure yet what that science is all about.
In the following paragraphs Professor Amaral describes one by one all those three conceptualizations of Ciência da Administração - as a branch of sociology, as an organization technique and as a field of politics.
Then, he produces the final, conclusive definition of Ciência da Administração:
"Modernamente, porém, a tendência é para considerar que a Ciência da Administração não é unicamente um ramo da sociologia, nem somente uma técnica de organização do trabalho administrativo, nem um capítulo da política administrativa: é uma ciência social, incluída no grupo das ciências sociais - ao lado da Sociologia, do Direito, da Ciência Política, da Ciência das Finanças, etc. - e que engloba essas várias perspectivas diferentes".
(ibid, p. 175; emphasis added).
Do you understand now what is Ciência da Administração? You better do, otherwise these eminent scientists will treat you as ignorant, stupid people.
Sem comentários:
Enviar um comentário